måndag 30 november 2009

Föreläsning om trender i journalistiken

Idag höll jag en lunchföreläsning för folk på TV4. Temat var trender i journalistiken. De senaste tio åren har jag säkert hållit 300 föreläsningar i olika ämnen, på de flesta journalistutbildningar och för i stort sett alla större svenska redaktioner. Ändå var jag urnervös inför att tala för detta viktiga sällskap. Så jag hade förberett mig i flera dagar och gjort en gediget strukturerad powerpoint med över 80 bilder.´

Tänkte att det var viktigt att vara rolig, genomtänkt och stå på stadig vetenskaplig grund.

När jag väl kom dit, var åhörarna så snälla så. Och det såg ut som att de tyckte att det var intressant, det jag sa. Nu hoppas jag bara att jag ska ska få förkunna mitt välstrukturerade budskap även på andra håll.

Hoppas också ganska snart hinna lägga ut huvudpunkterna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade