måndag 4 januari 2010

Mitt nya jobb: redaktör på Kalla fakta

Från och med idag är jag redaktör på TV4:s program Kalla fakta. Jobbet går bland annat ut på att, tillsammans med projektledaren Johan Åsard, coacha reportrarna fram till publicering.

Uppdraget känns spännande. Det kryllar av kompetens på redaktionen. Programmet har haft en stark säsong och vi siktar på en riktigt bra vår. Och det är kul att återigen vara arbetsledare.

En av mina uppgifter blir att hantera idéer och tips. Så, hör av er, alla ni som har ett scoop ni vill att någon hungrig grävare ska sätta tänderna i.

Länk: Här är en intervju i tidningen Journalisten om nya jobbet, där jag bland annat talar mig varm om värdet av mer konsumentjournalistik.

3 kommentarer:

  1. Så kul.... lycka till med arbetet. Att du kan gräva det vet ju alla. /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ni ska göra en uppföljning om hur politikerna i Håbo kommun sköter skolorna i framförallt Bålsta.

    Mvh

    Maria

    SvaraRadera

Bloggintresserade