lördag 28 juli 2012

Dala Demokraten om Problempartiet

Boken Problempartiet (Simo) fortsätter att få uppmärksamhet här och var. Häromdagen intervjuades jag om boken av Dala Demokratens kulturredaktör Ivar Andersen, som noterar att mediernas särbehandling av SD - avsedd att inte underblåsa främlingsfientliga tendenser - paradoxalt nog riskerar att gynna partiet.

Intervjun blev nästan en helsida i DD - och då avstod skribenten ändå från att lokalvinkla den på vad jag sa om SD:s stöd i arbetarstaden Borlänge eller att jag för tillfället befinner mig i en stuga inom tidningens spridningsområde.

Artikeln i Dala Demokraten har jag ännu inte hittat på tidningens hemsida.


Här är andra som refererat och kommenterat:






Thomas Mattsson, Expressen: "Med SD och ND i Almedalen"

Örnsköldsviks Allehanda: "Låt Jimmie Åkesson få som han vill"




Ristningar, Ola Theander: "Studie av Björn Häger"

Hanna-Karin Grensman: "Gott och blandat från Almedalen" 

Några fler:

Skånska Dagbladet, Stefan Bergmark: "SD tillhör makteliten"

Dala Demokraten (26 juli 2012, ej på nätet): "SD vållar media huvudbry"





Hela Hälsingland (Söderhamns Kuriren, Ljusnan, HT): "Vardagspolitik med Sverigedemokraterna"

Sydsvenskan; Heidi Avellan: "Rosor, ruiner och rosé"

Aftonbladet Kultur, Åsa Linderborg: "Svenskar öppna för fler flyktingar"

Saken diskuteras även på en del andra sidor som jag avstår att länka till.

Boken Problempartiet köper du till exempel här:



Adlibris (billigast när jag nyss kollade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade